Gå til hovedinnhold

Hvem sitter i strategigruppen i Pinsebevegelsen?

Topplederen i Pinsebevegelsen skriver at han sitter i en arbeidsgruppe som lager nasjonal strategi for revitalisering av menigheter i Pinsebevegelsen. På slutten av artikkelen (KS 21. juni 2013) nevner han de fem tjenestene som pinsevenner mener er ledere: apostler, profeter, evangelister, hyrder og lærere (Efeserbrevet 4.11).
  1. Hvor i den bibelteksten står det at de fem er ledere? Jeg finner ikke ordet leder der.
  2. Er de fem representert i strategigruppen? Det hadde vært interessant å vite hvem Pinsebevegelsen anser å være profet og hvem som anses å være apostel osv.
  3. Hvis de fem ikke er representert, mener da Pinsebevegelsen at det er flere ledertyper enn de fem, og at disse er viktigere enn de fem?

Kommentarer

Sjur, glem PB mest mulig og skriv det om det Gud har vist deg, det vil Herren velsigne!
Sjur Jansen sa…
Jan Kåre, jeg synes det er greit å belyse en sak fra to sider, både hva jeg mener feil og hva jeg mener er riktig. Jeg vil nok fortsette å nevne ulike kirkesamfunn i bloggartiklene. I følge taggene jeg setter på artiklene, skriver jeg oftere om urmenighet, husmenighet, ikke-hierarki, det allmenne prestedømme osv enn om Pinsebevegelsen. Jeg skriver også oftere om Den norske kirke enn om Pinsebevegelsen. Men uansett er bloggen bare en brøkdel av mitt liv.
Hei Sjur!

Skriv du, men ikke forvent så stor respons!

Ha en fortsatt fin dag, men jeg kjenner pinsevenner så godt, de elsker å overlate ansvaret til Pastoren og en leder, og ikke leve ut selv Kristus-livet!